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Euer Forenadministrator Eversor
Dumm gelaufen das Ganze... ich habe mir genug DJ gesichert...denke ich zumindestens aber das Ende hier wird wohl gleichzeitig ein neuer Anfang werden, denn die Pro dem Zinn geraffel wird eingestellt und auf Plastik umgestellt,... wennn Plaste kommt, dann kommt ein neuer Codex für DJ und HJ...
Laut Gerüchten von der GW-Fanworld wird sich die Veröffentlichung des Codex' Tyraniden vom 2. Januar 2010 auf den 16. Januar verschieben. Der Grund soll Probleme mit dem Druck sein, da GW den Drucker gewechselt hat.
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Hallo zusammen
Ich habe mir gerade einen Höllenhund gekauft und stelle mit Erstaunen fest, dass gar kein Fahrzeugzubehörrahmen enthalten ist. Kann mir jemand von denen, die ständig auf dem Laufenden sind sagen, ob dies ein Fehler oder normal ist.
Da der Bauplan nichts enthält habe ich da ein mulmiges Gefühl.
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Dein mulmiges Gefühl trügt Dich nicht. Weder beim neuen Höllenhund noch beim neuen Demolisher ist der Zusatzgussrahmen dabei. Den musst Du Dir jetzt einzeln bestellen. Als "Vorteil" hat man jetzt alles aus der Grundkonfiguration im Gussrahmen.
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Viel Neues zu den Space Marines und das in unterschiedlicher Form. Zuerst einmal zu den Schlümpfen. Drehbuchautor des Films "Ultramarines" soll Dan Abnett sein, was schon einmal hoffen lässt. Hier der vollständige Text auf Englisch:
Zitat
Acclaimed Warhammer 40,000 author Dan Abnett is named as writer of the ULTRAMARINES movie screenplay.
With more than 30 Black Library titles to his name, including the Gaunt's Ghost series, the Eisenhorn trilogy, the Ravenor spin-off and two of the Horus Heresy books, Dan's storytelling skills and extensive knowledge of the Warhammer 40,000 universe made him a natural candidate for the role.
See him talk about his experience click below.
Award-winning animator and filmmaker Martyn Pick is announced as director on the ULTRAMARINES movie. Martyn is recognised for his distinctive style which fuses live action and animation.
Past work includes the 2009 feature film The Age of Stupid, on which he was animation director; London 2012, the promotional film commissioned by Film London and the London Development Agency; the 2001 US Budweiser NBA and the celebrated BBC promotional trailers for the Euro 2004 soccer tournament.
Und jetzt noch ein Bild der anstehenden Zusatzgussrahmen für die Crimson Fists:
Dazu gibt es von Warseer folgende Preisliste:
Zitat
Crimson Fists Assault Pack 14 Bits November 21-Nov-09 $13.25
Crimson Fists Command Pack 8 Bits November 21-Nov-09 $9.90
Crimson Fists Shoulder Pads 10 Bits November 21-Nov-09 $9.90
Crimson Fists Tactical Pack 13 Bits November 21-Nov-09 $11.50
Crimson Fists Tank Pack 8 Bits November 21-Nov-09 $8.25
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Wie Kriegsschmied ja bereits geschrieben hat, soll der GD im nächsten Jahr Mitte Oktober stattfinden. Gleichzeitig wurde auch das Bild der kommenden GD-Mini veröffentlicht.
[attachment=0]GamesDayMiniature_550x887.jpg[/attachment]
Interessant finde ich, dass es nun nicht nur das zweite Jahr ist, in dem in Folge eine WFB-Mini dabei ist, nein, es ist schon wieder eine Chaos-Mini.
Allerdings kann man die Mini auch als Figürchen für abtrünnige Imperiale nehmen, weswegen ich sie einfach hier poste - und weil mir das ganze erst während des Tippens aufgefallen ist...
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Am 02.01. erscheinen die neuen Modelle für die Legion of the Damned, hier sind die Bilder und die Preise.
Truppbox (5 Modelle, 30 €)
Legionäre 1 (2 Modelle, 13 €)
Legionäre 2 (2 Modelle, 13 €)
Schwerer Flammenwerfer (1 Modell, 11,50 €)
Multimelter (1 Modell, 11,50 €)
Daneben gibt es neue Gerüchte zu den Dark Eldar von BoLS. Da die Tyras so früh im Jahr kommen, soll es wohl vier Codizes im kommenden Jahr geben, wobei die Dark Eldar am Jahresende mit komplett neuen Minis dran sein sollen.
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Neuigkeiten vom Ungeziefer gibt es von Warseer (und über den Brückenkopf). Zuerst einmal ein paar Bilder:
Toxathrop:
Ravener / Venatoren:
Hive Guard / Tyrantenwache:
Gargoyl:
Streitmachtbox mit 3 Krieger, 8 Symbionten, 16 Hormanganten, 16 Termanganten und 3 Absorberbases
Und zum Abschluss noch die amerikanische Preisliste inkl. VÖ-Datum:
* 99120106017 Tyranid Battleforce (46 Miniaturen) 5. Dez 09 $105.00
* 99060106064 Tyranid Spore Mines (Blister mit 9 Miniaturen) 16. Jan 10 $16.50
* 60030106003 Codex: Tyraniden 96 Seiten 16. Jan 10 $25.00
* 99120106016 Tyranid Ravener Brood (3 Miniaturen Box) 16. Jan 10 $44.50
* 99120106018 Tyranid Gargoyle Brood (10 Miniaturen Box) 16. Jan 10 $29.00
* 99120106019 Tyranid Trygon / Mawloc (1 Miniatur Box) 16. Jan 10 $49.50
* 99110106063 Tyranid Pyrovore (1 Miniatur Box) 16. Jan 10 $33.00
* 99120106021 Tyranid Termagant Brood (12 Miniatur Box) 12. Dez 09 $24.75
* 99120106020 Tyranid Hormagaunt Brood (12 Miniatur Box) 12. Dez 09 $24.75
* 9906010606201 Tyranid Venomthrope (1 Miniatur Blister) 16. Jan 10 $20.00
* 9906010606101 Tyranid Hive Guard (1 Miniatur Blister) 16. Jan 10 $20.00
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Von GW kommt laut Newsletter im neuen Jahr ein Buch mit Missionen für 40k:
Zitat
Am Horizont: Kampfeinsätze
Im März erscheint die brandneue Erweiterung für Warhammer 40.000: Kampfeinsätze. Diese Erweiterung basiert auf den Kernmissionen aus dem Warhammer-40.000-Regelbuch und führt weitere Missionen auf. Jede der in dieser Erweiterung vorgestellten dreißig Missionen erlaubt es dir Schlachten auszutragen, wie sie in den Romanen der Black Library immer beschrieben werden. Von Raubzügen bis hin zu Meuchelmord, von Durchbrüchen bis hin zu verzweifelten Verteidigungen bietet dir Kampfeinsätze alles, was den Hintergrund deiner Armee ausmacht. Ganz gleich welche Armee du bei Warhammer 40.000 auch spielst, diese spannende neue Erweiterung bietet dir eine gänzlich neue Spielerfahrung.
Aber was wäre eine solche Veröffentlichung ohne großartige neue Miniaturen, mit denen du diese Missionen bestreiten kannst? Zum Glück erscheinen im März neben Kampfeinsätze auch brandneue Miniaturen für die Space Marines, die Orks und die Imperiale Armee.
Warum wundert mich nicht die Wahl der Minis zu der VÖ? Was außer dem Techpriester mit Conversion Beamer fehlt eigentlich bei den SM noch?
Nachtrag: Hier noch das passende Bild des Newsletters.
Der Basi scheint übrigens ein neues Modell zu sein.
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Zuerst einmal das Cover und der Begleittext für die Kampfeinsätze:
Zitat
Kampfeinsätze
— Artikel von Adam Troke
Wie würde es deiner Imperialen Armee ergehen, wenn sie gezwungen wäre, einen blitzartigen Sturmangriff zu führen, wie es eher dem Adeptus Astartes entspricht. Bist du in der Lage, mit einer Tyranidenhorde einen kämpfenden Rückzug durchzuführen? In diesem März erscheint Kampfeinsätze, eine neue Erweiterung für Warhammer 40.000, die etliche neue Szenarios enthält und deine Führungsqualitäten und deine taktische Flexibilität an ihre Grenzen führt.
Kampfeinsätze ist eine fantastische Spielhilfe für jeden Warhammer-40.000-Spieler. Die Szenarios, die dort vorgestellt werden, basieren alle auf den typischen Arten der Kriegsführung der Armeen des 41. Jahrtausends. Mit dreißig Kampfeinsätzen und drei Spezialmissionen, warten zahllose, aufregende Spielstunden auf dich.
Neben der nächsten Erweiterung für Warhammer 40.000 veröffentlichen wir einen ganzen Haufen neuer Miniaturen für deine Armeen, darunter neue Bausätze für die Space Marines, Orks und die Imperiale Armee. Behalte den White Dwarf und die Webseite von Games Workshop für weitere Informationen im Blick.
Außerdem noch viele neue und gute Bilder zur Käferplage:
Trygon (39 €)
Morgon (ein Bausatz mit Trygon)
Toxotrophe (17,50 €)
Pyrovore (26 €)
Schwarmwache (17,50 €)
Gargoyles (22,50 €)
Dazu noch einige Zitate von der GW-Seite, die schon einmal Veränderungen zeigen:
Zitat
Neben einigen brandneuen Einheitentypen hat Robin auch den Symbiarchen und die Tyranidenkrieger aus der HQ-Sektion genommen und dafür gesorgt, dass du nun mehr von ihnen einsetzen kannst.
Zitat
Als Rik erfuhr, dass die Tyranidenkrieger im neuen Codex von HQ zu Standard gewechselt haben, bemalte er so viele von ihnen wie er in die Finger bekommen konnte.
Zitat
Eine weitere Änderung im neuen Codex ist die, dass der Symbiarch nun eine Aufwertung für Symbiontenrotten ist.
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Laut BK hat GW für März nun offiziell neue Panzerbausätze angekündigt. Für die IA erscheinen die neue Chimäre und der Basilisk. Möglicherweise befinden sich in der Basibox noch weitere Varianten. Nach meiner Einschätzung werden auch diese Boxen keinen Fahrzeuggussrahmen mehr haben.
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Der Morgon ist nett. Das ist mal was anderes.
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Durch das Fehlen des ahrzeugrahmens ist das eine Preiserhöhung von etwa 33%.
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Naja, ein Teil der Ausrüstung ist ja in den neuen Gussrahmen dabei, ganz zu schweigen von den zusätzlichen Waffenoptionen.
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Von Warseer gibt es eine Zusammenfassung der Gerüchte zu den neuen Regeln. Da es etwas viel Text ist, habe ich es nicht übersetzt. Solltet ihr spezielle Verständnisfragen haben, dann versuche ich sie natürlich zu beantworten, auch wenn ich nicht jeden terminus technicus (oder doch eher geneticus? ) zu den Bugs kenne.
Zitat
Army-wide Special Rules and Biomorphs[/size]
Reds8n has said we can expect to see many new and improved psychic abilities in the book.
Scryer in the Darkness tells us The Shadow in the Warp is now 12" range on 3d6, causes Perils of the Warp on double 1 or 6 and is free for Hive Tyrant, Tyranid Warriors and Trygon Alpha.
Synapse Creatures: units within 12 inches are fearless. No eternal warrior.
Feral behaviour: each Tyranid unit not in range of a Synapse creature has to pass a morale check or falls back to instinctive behaviour. Melee-creatures move as fast as possible to the next enemy, while shooting creatures go for the next cover and shoot at the nearest enemies. What they do is said in their entries.
Biomorphs: They grant general special abilities now. Examples: Toxin sacs grant you poisoned attacks (4+), adrenalin glands grant furious charge, etc. An Injector grants Instant Death on each to wound roll of 6. I don't remember them all, though.
Weapon symbionts are supposedly no longer modified by the creature that wields it. There are heavy variants of most of them for the bigger creatures.
Venom Cannon now gets a 3" blast. They suffer an additional -1 penalty against vehicles. So, a glancing hit is - 3, a penetration - 1. Heavy Venom Canon, is as above plus S9.
One pair of Scything Talons grants rerolls on all 1's to hit, and two pairs grant rerolls to all to hit rolls.
Lash whip may be changed to be able to target specific models in close combat. BramGaunt tells us it reduces the initiative of all models attacking the bearer to 1.
Boneswords will be power weapons that cause Instant Death on a failed Ld roll. If a pair of Boneswords, Ld test is taken on 3d6.
Crushing Claws grant d3 additional attacks.
Special characters including Old One Eye are rumoured to return. Phil Kelly explained that they are not meant to be individuals, but more like mutated survivors from a big war. Robin Cruddace has supposedly said they may give special rules to the whole army. The Red Terror will not appear in the Codex.
Phil Kelly has implied the Tyranids will get an increased anti-tank capability
HQ
Hive Tyrant – Tyrants are likely to get more psychic powers and a 5+inv save as default.
- WS8, I6.
- Starts of with a pair of scything talons, a tentacle whip and a Bonesword.
- May be given wings or heavy carapace (2+ armour save)
- May chose from 4 different psychic powers:
- Mental scream: all enemy units within 18" have to pass Ld check. If they fail, they suffer the difference between the roll and their Ld as casulties with no armour saves allowed.
- Lifeleech: one unit within 12 " suffer D3 autohits S3 AP2. for each casulty they suffer, the Hive Tyrant is granted one Wound, up to a maximum of 10
- One that forces a unit to do a morale check or to fall back.
- One shooting attack.
- He may be given tactical advances, for example to grant one standard unit outflank and +1 to reserve rolls.
- Has lots of weapons available.
Swarmlord - Armed with 4 Boneswords, costs more than a LR.
- WS9
- Invulnerable saves passed against Wounds from him have to be rerolled.
- He may buff one unit within 18 inches with Preferred Enemy, Furious Charge or two other special abilities.
Tervigon – Made by combining the Carnifex and Trygon kits.
- Creates 3d6 Termagants with standard loadout each movement phase, even if he's in close combat.
- If he dies, Gaunts near him suffer heavy losses.
- Has its own psychic powers
Alpha Warrior - WS 6, which he passes to a unit of Warriors he joins.
Winged Horror - The horror is a hit and run monster with wings.
- Each enemy unit outflanking may suffer casualties: your opponent names one model within the unit, it has to pass a Toughness test. If it fails it is killed and the Tyranid player gets D6 Ripper Swarms. He may do the same to victims he kills in close combat.
Tyrant Guard – According to a GW product brief they get Rage and Furious Charge if their Tyrant is killed.
- Each Hive Tyrant may be given a Tyrant Guard
Elites
Hive Guard - Brood size 1-3
- BS4
- Impaler Cannon: Range 24" S8 AP4 Assault 2. supposedly does not need LOS
Lictor – Official GW retail product release says they will have increased stats such as 3 Wounds, reduced points cost, and no 0-1 Limit.
- 1-3 per slot, they act together as one unit. Deploy like Marbo
- Grant +1 to reserve rolls. Deep striking units do not scatter if deployed within 6” of a Lictor, as long as it was on the table for at least one turn
Death Leaper – WS9, I 7, and Rending on 5+.
- Named Character
- Deployed like a Lictor, but may retreat and redeploy text turn
Zoanthrope - Broods of up to 3
- Warp field grants 3+ Inv save
- Psychic powers: warp lightning and warp lance. Warp Lightning is S6 AP3 3 blast, Warp Lance is S10 AP2 Assault 1, lance at 18 inches
The Terror of Mal'anathi (sp?) - Last survivor of a swarm destroyed by the Eldar of Craft World Mal'anathi (sp?). It sucked the souls out of the Crystal Matrix and killed almost all of its citizens.
- After using its strong 5 " template psychic shooting attack it suffers D3 wounds with no saves allowed.
- May leech up to 10 wounds, and the strength of its psychic attack increases to the number of wounds it has left
Pyrovore – Official GW retail product release says they will have a similar statline to Tyrant Guard, and their Pyro Acid spray is S6 AP4.
- I1 A1 ignores Armour in CC
Venomthrope - Appears to have 4 lashwhips, possibly toxic sacs similar to a Malanthrope, and is rumoured to be a psyker. The GW Newsletter confirms it has Poisoned attacks (2+). It and will grant a 5+ cover save to all units within 6” and possible also give them defensive grenades.
Ymgarl Genestealers - Brood size 5 - 10, no Broodlord for them
- They are NOT a named unit. basically, they are Genestealers, which can morph: they may increase their Attacks, Toughness or Strength characteristic at the beginning of each close combat phase
- Special rule: "Hibernation": note one piece of terrain. When the Genestealers become available, they are placed in this piece of terrain. They may move, shoot and charge
Troops
Tyranid Warriors - WS 5, 3 Wounds 4+ Armour save
- If led by an Alpha Warrior they use his WS
- lots of options
Genestealers - Mostly the same as before, less options
- Point cost lower than Grey hunters
- No way to boost their armour save
- Have Infiltrators and Fleet
Broodlord – Upgrade for Genestealers.
- Uses old profile, at point cost of a Long Fang with HB
- May have two psychic powers: Confusion, which makes both player roll a D6 and add the Ld of a model chosen by the Tyranid player. If the result of the Tyranid player is the same or higher, the chosen miniature may not attack in this close combat phase. The other ability reduces the Ld characteristic of surrounding enemies by 1
Termigants – Fleshborer S4 AP5 Assault 1
- For every 10 Gaunts, one may be upgraded with a S2 flamethrower that wounds against the Strength characteristic
Hormagaunts – Points cost halved
- Brood size 10 - 30
- WS3, S3, I5, 2 Attacks, Ld 6
- Infantry
- May be given toxin sacs and adrenalin glands
- Fleet and “Quick” 3D6 pick the highest for Fleet
Ripper Swarm
Fast Attack
Winged Tyranid Warriors
Winged Ripper Swarm
Gargoyles – minimal increase to Initiative.
- points cost halved
- Toxin Sacs supposedly available
- Poisoned attacks: Each roll of 6 to hit and to wound automatically causes a wound.
Raveners - Two pairs of scything talons
- May have a thorax swarm: thorax swarms are a special weapon, the ammunition is chosen at the beginnig of the game. 3 different flamer variants
Harpy – Monstrous creature.
- Flying, Trygon-sized creature that acts as a bomber
- It may deploy Spore mines at a unit it flies over
Spore Mines – See Biovore
Heavy Support
Carnifex – Some vague talk about them getting some sort of “Tank Shock” like rule allowing them to charge through other units (causing wounds) to engage units on the other side.
- 1-3 per slot which must be armed the same
- WS 4, BS 3
- Cannot boost Initiative, and it is almost sure that cannot go above 3+Sv
- When charging, increase Initiative by 2. If purchase adrenaline, grants I4 and S10.
- S9 in profile
- Two pairs scything talons and 4A as standard
Biovore – A pic from an official GE product brief shows the following:
WS3, BS3, S4, T4, W2
Equipment and Biomorphs
Hardened carapace, Claws and teeth
Spore Mine Launcher: Range 48" str. 4, Ap 4, Assault ?[assume 1], Large [blast]
*If after the first template in the ????[possibly barrage?!] [has been] determined, there are no enemy models within 6" of the [template, do] not resolve the attackbut instead place a number of spore mines equal to the number of biovores in the unit, in base contact w[ith each other] on the spot wher the central hole would have landed. T[he mines] follow the rules for spore mines detailed in the Living Brood [special rule].
Special Rules
Biovore
Instinctive behaviour-Lurk
Spore Mines
Living Bomb: Each spore mine is treated as an [individual] unit. Spore mines are always ignored for the purposes of [all] mission objectives. Spore mines are not subject to I[nstinctive] Behaviour, never go to ground voluntarily or ??? fall back. At the beginning of the Tyranid movement p[hase each] spore mine moves D6" in a direction determined by r[olling the] scatter dice. (Tyranid player chooses the direction if a hit [is rolled].
If a spore mine suffers a wound, touches an enemy mo[del, hits] impassable terrain or it ends any movement phase with[in 1"] of an enemy unit, it immediately explodes. Place the centr[al hole] of the large balst marker over the spore mine and resolve [it at] a strength 4 and ap of 4. Spore mines that drift off the [board or] into a friendly unit are immediately removed from play.
Spore mine clusters
Fluff about how spore mines don't always need biovores drop from sky (like last codex)
Orbital Deployment: Spore mine clusters are always deployed in the following manner. After both sides have selected their deployment zone but before any units are deployed, all of your spore mine clusters must Deep Strike onto the board. If any scatter off the board or into impassable terrain then the entire cluster is destroyed as described in the 1-2 result on the deep strike mishap table. After they have landed the spore mines in the cluster are then treated as individual spore mines as described in the living bomb rule.
Trygon – May be upgraded to a Trygon Alpha, making it a Synapse Creature with an improved Bioelectric attack.
- Official GW retail product release says if it lands on a model when Deep Striking it counts as having assaulted that model/unit.
- WS6, S6, 6 Wounds and 6 Attacks
- Bioelectric attack: Range 12",S6, AP5, Assault 6
- If upgraded to an Alpha Trygon, attack is 18" and Assault 12
Mawloc – Cheaper and less CC oriented than standard Trygon.
- Has a large Red Terror style mouth, so possibly a Swallow Whole rule. May possibly have Hit & Run.
- According to the official GW retail product release, when Deep Striking any model touched suffers a S6 AP2 hit and survivors are pushed out the way as the Mawloc emerges. At the end of any subsequent Tyranid movement phase it can re-burrow and will automatically arrive the next Tyranid turn using its special DS rules.
The official GW retail release says three new Apocalypse data sheets for the Trygon/Mawloc in WD February. One of these will supposedly include the ability for Raveners to DS through the Trygon tunnel without rolling for Reserves and Assault after.
Tyrannofex - Walking weapon battery
- Fleshborer swarm: S4 AP5 Assault 20
- Pyroacid spray: S6 AP4 flamer template, used exactly like the Hellhound
- Capsule cannon: Range 48", S10, AP4, Assault 2
- Monstrous Creature with high Toughness
[size=150]Dedicated Transports
Spore Capsule - Can be taken by lots of units
- transports 1 MC or up to 20 Infantry
- Deep Strike. Transported unit disembarks immediately.
- Completely immobile. Can't move, run, assault, regroup or pursue.
- WS and BS 2 Toughness 5 or 6 and 3 Wounds. 3 attacks S 6.
- has a 6" Assault 6 S6 shooting attack
Außerdem ist hier noch ein deutscher Blog von jemandem (Deathskull von Wargate), der bereits die neuen Venatoren und den Trygon bemalt.
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